Sunday, September 11, 2005

Panik är vad jag känner just nu!


Söndag den 11 september 2005
Du har gått 195 fulla dagar av 280 Du är i vecka 28 Du har gått 27 fulla veckor och 6 fulla dagar (v27+6) Du är i 7:e kalendermånaden Du är i 7:e graviditetsmånaden (lunarmånaden), läs mer här Du är i trimester tre Du har 85 dagar kvar till förlossning

Usch vad tiden går fort! Får mer och mer panik över att det snart är dags. Dels för själva förlossningen, gah, jag är så fruktansvärt rädd. Men sedan också för att , hjälp, det är ju så mycket jag vill hinna göra färdigt och förbereda. Maken fattar nada, vaddå, vad behöver vi göra klart? Hm, ja jag vill fylla frysen med både mat och bakat, ha hela huset välstädat så det blir lätt att bara hålla efter, hinna ikapp med tvätten så det är lika där med, bara hålla efter. Inget ska vara ogjort, allt ska vara i perfekt ordning, då mår jag bäst, för sedan vet man hur allt kommer hopa sig.
Ja, sen så måste jag hinna till frissan en vända till men ska dra på det in i det sista. Lakan och sänghimmel ska sys till vaggan. Babykläder vi köpt ska tvättas. En hel del saker ska inhandlas. Ja listan kan göras lång, allt detta plågar mig och gör att jag känner mig stressad.
Annars idag så har jag och Emelie varit på dop. När vi kom hem var det dags för middag och sedan gick jag ut med små killarna och maken fortsatte med rör dragningen i det som ska bli vårt nya badrum (en till sak som stressar mig oerhört, hade vart skönt om det redan varit klart, suck).Vi lekte ue och jag rensade i rabatterna och gjorde fint, satte sedan ner tulpanlökar, alltid roligt när de väl kommer upp i vår, så det är värt mödan, fick avbryta minst 20 ggr för de små hittar på så mycket under tiden. Inte så optimalt att ligga på alla 4 på marken, fick mer sammandragningar än de som redan vart . Har ju inte känt så mycket och varit så glad för det, men denna veckan så har det slagit till så nu kommer det hela tiden och även om jag inte gör såå mycket.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home