Monday, September 12, 2005

Sååå trött idag!


I natt har jag inte fått sova mycket.
Först så var jag uppe för länge, sedan när jag väl lagt mig, krånglade Fhilip och hamnade tillslut i min säng men somnade då också, hinner sova max 1 timme då jag vaknar med tt ryck, vad var det?
Det small så det dallra i väggen, blir stel som en pinne, avskyr att maken jobbar natt.
Ringer och viskar att jag är rädd och att det small, hm, ja vad skulle han göra som var på jobbet, vill du att jag åker hem och kollar, känner mig dum, gå upp och kolla nu när jag är i luren då, NEJ, det törs jag inte, men säg åt Tim att kolla, jag törs inte gå upp alls, men ringer på Tims mobil, men mamma SOV det är inget (säger han som inte heller törs gå upp)
Ligger o lyssnar i minst 1 timme somnar slutligen men med lampan tänd.
Vaknar abrupt av att Isac skriker hysteriskt, får honom inte att vilja somna om, är u o in till honom under nästan 1 timme och är så trött, tar till slut in honom till min säng, men han kan bara inte sova i vår säng har aldrig kunnat, så det slutar med att Fhilip också vaknar och så ligger de och skrattar och busar.
Vid 5 är jag sååå trött, bestämmer mig för att bära Isac till hans säng när Fhilip ska gå på toa, Isac tystnar direkt (somnar på en gång) efter toa besöket vill Fhilip ha välling, så det blir att fixa välling, han äter den och somnar direkt, då är klockan nästan 5.30
Vid 7 tiden vill Fhilip UPP!
Så idag har jag inte alls varit pigg

Lämnade Fhilip på dagis kl.9,00, han ville som vanligt inte åka utan leka, men det gick bra att lämna.
Hem en kortis och fixade undan lite plock för att sedan åka tillbaka till dagis.
Dags för Isacs första inskolnings dag.
Han har fått samma avdelning som Fhilip hade när han gick på småbarn och den är bara så bra.
Jag älskar verkligen den personalen och deras sätt att jobba på.
Isac tycktes trivas direkt.

Ja i övrigt då, magen växer, lite roligt med kommentarer, för en av dagisfröknarna sa, men OJ vilken stor mage du har och den kommer bli superstor innan du är klar och du har ju 2 månader kvar det är lång tid kvar!
?? så kände jag mig då
Och sedan möter jag en annan fröken när jag ska gå som säger tvärtemot:
- Men så liten fin mage du har, jättevacker och det var inte lång tid du har kvar ja men då har du ju en jätte liten mage.
Kan man bli mer än förvirrad? Hur som helst så följer magen precis medelvärdet hos MVC
Kanske glömmer man hur stor eller liten en gravid mage är i en viss tid för alla har åsikter och det av skilda slag. Aldrig blir man väl så beskådad och även granskad som just när man är gravid.
Den här graviditeten har jag i alla fall sluppit elaka kommentarer om min storlek = skönt

Nu ska jag sova för i morgon väntar vårt första Aurora besök, ska både bli skönt men samtidigt så blir ju detta med förlossningen, att den närmar sig än mer påtagligt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home