Friday, September 16, 2005

En helt vanlig dag .... eller kanske inte?


Vaknar vid 7.15 av att telefonen ringer. Det är firman som ska komma o kontrollera hur mycket fukt det blev av vattenskadan. Bara att stiga upp och börja med frukost, välling till de små, byta blöjor, borsta tänder på mig själv o barnen.7.45 kommer fuktmätarkillen. Klä barnen och mig själv , Urban är upptagen med besöket. Packa skötväska, ta med välling och blöjor. Inte glömma MVC papperna. Iväg till dagis och lämna Fhilip kl.9,00Asch! Inga vantar och det är iskallt ute och de ska iväg till idrottsplatsen för att spela boll och springa på löparbanan, som tur var fanns ett par att låna, kände mig så himmelens slarvig, jag som alltid har full koll på allt och alltid har extra av allt på dagis, men inte idag då. Puss o Kram till Fhilip! In till Isacs avdelning, för fortsatt inskolning. Isac är överlycklig, han gillar verkligen detta med att få gå till dagis, ja i alla fall än då, jag har inte börjat lämna honom än. Leker, med vagnen och korgarna som han lägger sitt lamm och napp i , fram o tillbaka i och ur, skjutsar vagnen lite. Det märks att han litar på sin fröken för han pratar med henne och visar och låter henne lyfta honom om han inte når något. Sedan får han vara med på samlingen och vi sjunger om Nallen Kent och andra roliga sånger. Efter samlingen är det så dags för oss att säga hej då för idag, åh, då kommer gråten, Isac vill inte hem. Värmer lite välling innan vi går och tar med. Den får Isac äta i vagnen när jag snabbt tittar efter en present på stan (Fhilip ska på barnkalas i morgon)hittar vad jag söker. Isac har somnat i vagnen, in med en sovande liten kille i bilen igen och iväg till MVC. Kommer precis 11.30 på min tid. Magen har vuxit precis som den ska, ligger precis å medel, men järnet var alldeles för lågt så nu blir det dubbel dos och MER vila, gå och sola lite, koppla av , rådde min barnmorska mig. Hem igen en stund för att äta lunch och leka lite med Isac. Hinner säga hej då till Urban innan han far till jobbet. Sedan iväg igen och hämta Fhilip kl.14,00Måste in och handla lite mjölk och bröd, köper även ljung till blomlådorna när jag ändå är på stan igen. Hem och fixa lite mat till barnen, leker lite och laddar en tvättmaskin. Sen iväg på småbarnskör, har lovat Fhilip att han ska f gå, men känner att vi alla egentligen ä alldeles för trötta för detta. Men vi åker och allt blir så fel, Fhilips bästa kompis har inte kommit oc han tycker nog att han känner sig alldeles vilsen bland en massa främmande barn och ett nytt ställe. Men så kommer han och de små killarna tar plats i ringen, sjunger o är glada, ja kompisen är alltför glad och viftar med Fhilips arm och det gjorde ont och så gråter Fhilip och vill INTE vara med utan ska sitta med mig. Lagomt till det nästan är slut så kommer han på att det ju ser så roligt ut och vill återigen vara med. Kommer på precis innan det är slutat just ja, kjolen jag hängde undan på Lindex i går, har jag glömt att hämta ut, ringer Urban och han får kolla i telefonkatalogen efter nr till butiken. Ringer och ber dem låta den hänga tills i morgon, hinner omöjligt in och hämta den idag då kl. redan är 17,55 nu. Sen är det bara raka vägen hem. Kvällsmat, borsta tänder, på med blöja o pyjamas, sedan ber Fhilip själv om att få gå och sova, då är kl.19,15 Isac är inte lika sugen på att sova, men lägger honom med vid 19,30Men får gå in o ut flera ggr då han sover orligt och sedan vaknar och är jätte ledsen. Får till slut komma upp och sitta med mig, verkar som han har ont i munnen, de stora kindtänderna är på väg upp även nere nu och det är svullet och han grejar med munnen och dreglet rinner värre än annars. Vid 21,45 somnar han så i min famn och jag lägger honom igen. Så nu ska jag också gå och sova klockan är redan 23,10 och det känns som att det har varit en lång dag idag och en jobbig

0 Comments:

Post a Comment

<< Home