Sunday, September 18, 2005

Babynest


I lördags var Fhilip på kalas hos en kompis som går på hans dagis, Urban följde med dit med honom.Under tiden gick jag och Isac på stan och shoppade lite.En kjol blev det till mig inne på Lindex (ingen mamma) Sedan vart det Åhlens och där fann jag tyget jag ville ha till Baynestet jag ska sy, köpte även vadd och allt annat som behövdes där med.
Träffade på en kompis att stosa runt med under tiden jag inväntade att Urban och Fhilip skulle komma ner på stan.
När de väl anlände så passade vi på att handla för helgen.
Fhilip hade haft jätte roligt på kalaset och var så glad.
Åkte hem o gjorde middag sedan så åkte Urban till jobbet. Jag lekte med barnen och tvättade.
När barnen lagt sig så började jag sy på Babynestet och hann göra det färdigt innan Urban kom hem igen.
Söndag
Barnen vaknade tidigt, så typiskt när man skulle kunna ha haft tid att sova lite.
Förmiddagen gick åt till bara sånt vanligt, äta, städa undan, tvätta lite fixa lunch och sedan åkte Urban till jobbet och jag skjutsade Tim till samlingen, han har första hemma matchen för säsongen.
Jag, Emelie och småkillarna for till min syster och grattade min syster son Adam som fyllt 10 år, GRATTIS!
Min andra syster med familj och barn kom också så alla kusinerna födda 2002 hade jätte roligt och lekte och stojade.
Efter kalaset åkte vi till ishallen för att hinna se lite av Tims hockeymatch, Fhilip bänkade sig hemvant på´läktaren brevid Tims en kompis som var där och tittade.
Både Fhilip och Isac gillar att titta på hockey, fast Fhiip är värst, ja hellst vill han vara med på matchen om han fick bestämma.
Efter matchen var det bara att åka hem och sätta fart med bada, äta och borsta tänderna och i säng med 2 trötta killar.

1 Comments:

At 3:18 AM, Blogger ~Karin~ said...

Hej!
Läste just om din fredag också...pust va mkt du hann med!! Skönt att det gick bra hos MVC :-)

Vilket sött babynest...är det ett sånt du sytt...eller är det det på bilden som du gjort? *nyfiken*

Idag ska vi på skoshopping och tandläkarbesök!

Ha det toppen!
kram /Karin

 

Post a Comment

<< Home