Monday, September 19, 2005

Boar

Urban är sjuk, vilket inte är vanligt alls, så jag fick köra Fhilip till dagis och även gå med Isac på inskolningen, så där rök min solning all världens väg för idag.
Isac stortrivs verkligen på dagis, leker och är nyfiken på både barnen och sakerna.
I morgon är det dags att gå ifrån en stund , är lite tveksam till hur det kommer gå, då han just nu är så väldigt änglsig över om jag eller Urban går utan att han får följa med, men vi får se, det kanske går jättebra.
Efter dagis tog vi en sväng ner på stan, köpte mer tyg, så nu ska jag sy lite påslakan och sånt också.
Blev en vända till stans mysiga gardinaffär med och gick ut med en kasse tyg till nya köks gardiner! Hm..... ja jag vet när ska jag hinna sy dem då?
Väl hemma så hade i alla fall Urban piggat på sig så väl att han orkade fixa lunch åt Isac och jag kunde köra igång med tvättstugan, tvätta, stryka, hänga och färga en tröja som varit vit men fått en fläck av ? så den fick bli chokladbrun.
Hann att sätta i ljungen i krukorna ute också, så skönt.
Iväg och hämta Fhilip ifrån dagis och posta lite paket.
Till middag gjorde vi taco wraps, med creme fraiche till, mm så gott!
Men aj aj min halsbränna som redan är olidlig blev i n t e bättre av detta.
Han att börja sy när Urban och de små gick ut och lekte.
Städade tvättstugan och rensade bort lite skor som ingen använder nu i höst vindarna.
Vi hjälptes åt att natta barnen och sedan fortsatte jag med tvätten en stund innan Urban for till nattskiftet.
Satt uppe och sydde klart påslakanen och sitter nu och skriver, men nu kallar kudden på mig.
I morgon är en ny dag
Natti Natti

0 Comments:

Post a Comment

<< Home