Thursday, September 22, 2005

Energin är på topp



Ja så känns det faktiskt eller så är det så att jag känner att det är nu eller aldrig.
För det ja inte gör nu, ja det vet jag liksom inte kommer kunna göras sedan på en lång tid framöver.
Körde Fhilip till hans kompis Malte för att sedan åka och lämna Isac på dagis.
I´dag ska ISac sova middag där för första gången. Han blir så klart jätteledsen när jag ska gå, man får verkligen stålsätta sig när de gråter så, man vill ju bara vända då, ta dem i famnen och säga att vi struntar i det, men vet ju att jag då gör honom en björntjänst, så jag biter ihop vinkar käckt och säger att mamma kommer snart tillbaka.
Åker till min väninna där Fhilip är, så far hon och hennes 2 småkillar med mig och Fhilip ner till barnsången.
Efter sången hämtar jag Isac, jan somnade först av alla och sov ännu, så Fhilip och jag fick vänta en stund innan han vaknade. Allt hade gått så bra idag, så skönt.
Hem och åt lunch, pastagratäng med kassler, båda barnen åt med god aptit, ja tom. Fhilip.
Urban tog med sig båda barnen ut efter lunch, så de fick leka på baksidan och han klippte gräset och jag.........
Röjde järnet inne!
Tvätta, strök, bakade bullar på 1 l mjölk. Bakade även frallor och Silviakaka i långpannan. Känns så skönt när man kommer en bit på väg med allt man vill ha gjort.
I går städade jag hela huset och satte upp de nysydda köksgardinerna.
Till middag blev det kokt torks, potatis och spenat och alla åt och var glada, ja tom. Fhilip petade i sig lite.
Höjdaren idag för Fhilip var när Tim kom hem och visade sin nya moped lackad i spidermanfärger, så cool.
Nattade barnen, såg på Bolibompa och sedan röjde jag av köket och Urban fixade lite inne där vår nya toalett ska bli.
Mera tvätt och hängning.
Sedan hann vi avnjuta lite kvälls the tillsammans bara vi två.
I dag var en sån dag som det kändes som jag fick massor gjort.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home