Tuesday, September 27, 2005

Lite updates från mig!




Här boas det nu för fullt!

Ja känner att det är lika bra att passa på när ork, energi och kroppen kan
så jag kör på för fullt med att städa, tvätta, baka, fixa och greja.

I fredags tog vi oss en tur till Valbo/Gävle för shopping
en hel del blev inhandlat
IKEA:
Vardagsrumsbord ovalt i trä (vårt andra är livsfarligt, marmor med kromstativ,och en hoppandes o klättrandes Isac)
Hög pall till Fhilip så han slipper spotta på kanten av handfatet vid tandborstningen
Madrass skydd
Hyllor
mm mm

Wedins:
Viking Gortex vinterkängor till både Fhilip och Isac (man fick 20% rabatt när man är prenumerant på tidningen Mama)

Skohuset:
Stövlar till mig, ni hade garvat räjält om ni sett när jag skulle prova stövlar, med svullna fötter och en rejäl mage ivägen.

Sedan blev det H&M och Lindex:
Där inköptes massor med fina små bebiskläder.
Men även flera amningstoppar till mig själv och amnings BH, mysdress, pyjamas mm som ska packas ner i BB-väskan.
Gummikläder, pyjamas, brunt plyschset mm till Isac, inköptes också.
En jättefin kjol och några toppar samt skärp till mig själv blev det också (måste ju ha något annat när jag far hem än mammakläder *ler)
Resten av helgen då?
Lördag var vi på 3 årskalas hos min systerdotter Emma
Sedan bakade jag frallor, Silviarutor, chokladrutor och mer bullar.
Hann ändå med att ha lite myskväll med popcorn, godis och såg filmen Masjävlar (hm, är det SÅ de tror om oss i Dalarna,jag kände inte igen mig direkt men skrattade gott i alla fall)

Söndag: Städade jag hela huset, var inte så jobbigt då jag under veckan gått igenom nästan hela huset, så det blev mest finputsning.
Sedan var det dags för Tupperwareparty, min kompis Sofia kom och visade nyheter och hade så klart en massa roliga fina specialerbjudanden.
jag fick en jättefin tackgåva.
Vi hade jätte trevlt och mumsade på frallor med ost och skinka med grönsaker och sedan bjöd jag på kladdkakak med grädde, mmm så gott!

Måndag: Isacs första riktiga dag på dagis, usch så ledsen han blev när jag skulle gå, men ringde sedan och jodå, han hade slutat gråta. Åkte och solade
som jag sett fram emot, men aj aj, det var skönt att sol, men aj så ont i min rygg, visste inte hur jag skulle ligga,så det var tur det bara va 20 min.




Idag är jag glad att jag redan avverkat så mycket från min "lista" för nu har jag inte längre bara foglossning nattetid utan hela tiden och idag måste
ischiasen slagit till, har så ont så ont, ska till MVC doktorn om en timme, men vad ska hon göra?
Känns som någon skjutit mig i nedre delen av ryggen och så går det ner i höger skinka och ben, kan knappt röra mig alls.
Men det kan ju gå över lika fort som det kom *hoppas*

Var till MVC DR hon tyckte att det enda jag ka göra när det är så här illa är sjukskrivning, men det vill jag ju inte.

Ett varmt skönt bad tog jag när Urban kom hem från jobbet och tog över barnen.
Sedan bara vila och läsa.

Hoppas jag mår mycket bättre i morgon.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home